Laatste nieuws: Romee Strijd is verloofd

Beauty Body Fan Fiction Fashion Lifestyle

8 tips tegen menstruatiepijn

 Menstruatiepijn is voor elke vrouw anders. Het kan heel weinig zijn, maar je kan er ook vreselijk last van hebben.Voor jou hebben we een aantal tips op een rijtje gezet, om zo de pijn hopelijk te verminderen 

Rust

Rust is heel belangrijk tijdens je menstruatie. Het houden van rust kan ervoor zorgen dat het aantal hormonen beter in balans komen of zijn. Wanneer de hormonen goed in balans zijn, zul je minder last hebben van je menstruatie. Denk bij rust aan minder intensief sporten, een dagje Netflixen of gewoon even helemaal niks doen. 

Yoga

Het is erg verleidelijk om lekker op de bank te kruipen met een dekentje en de hele dag Netflix kijken. We snappen het helemaal, maar in beweging komen kun je beter doen. Door lichaamsbeweging kunnen je klachten verminderen. Je hoeft echt niet naar de sportschool voor een intensieve training. Je kunt gewoon thuis blijven en hoeft maar een kwartiertje in beweging te komen. Yoga kan wonderen doen. We hebben een aantal houdingen voor je die heel geschikt zijn om je menstruatie pijn te verlichten: Kat-koehouding, hoofd-naar-kniehouding, kindhouding, liggende twist

Thee

Voldoende vocht binnen krijgen is altijd belangrijk. Zo ook tijdens je menstruatie. Daarom is een lekker kopje thee heerlijk om te drinken. Maar thee kan je ook helpen om van je klachten af te komen. Zo kan je gemberthee drinken om te helpen tegen de misselijkheid. Kaneel wordt in de Chinese geneeskunde al eeuwenlang gezien als een geneesmiddel. Doe daarom een halve theelepel door je thee. Kamillethee kan ook heel goed helpen. Drink een week lang, al voordat je menstruatie begint, één of twee koppen per dag en weg is de menstruatiepijn!

Calcium

Calcium verlicht de pijn en helpt je om je minder slap en futloos te voelen. Je vindt calcium in melk en yoghurt, maar ook in groene bladgroenten als boerenkool en spinazie. 

Chocolade

Dit is waarschijnlijk de beste tip die kan helpen tegen de pijn: chocolade. En dan niet melk of wit, maar pure chocolade. In pure chocolade zit Magnesium en dit zorgt ervoor dat de calcium sneller wordt opgenomen in het lichaam. 

Bad 

Neem een heerlijk warm bad met kamille, duizendblad, peterselie en/of lavendelblad. Zet een lekker muziekje op of kijk een film en geniet van je warme bad. Het warme water zal je kalmeren als je menstruatiepijn hebt en helpt je spieren te ontspannen.

Lavendelolie

Lavendelolie staat bekend om krampen heel snel te verlichten. Smeer daarom lavendelolie op je buik. Het ruikt heel lekker en je huid wordt er ook nog eens superzacht van!

Afleiding

Het klinkt misschien gek, maar voldoende afleiding kan ervoor zorgen dat je minder pijn ervaart. Zoek afleiding door een boek te lezen, een spelletje te spelen of bellen met een vriendin. Ook ademhalingsoefeningen of het luisteren van muziek kan afleiding zijn van je pijn.

Welke van deze tips ga jij gebruiken?

Reageren

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Reacties

Nog geen reacties

Soortgelijke berichten