PATTA
Patta is opgericht door Edson Sabajo en Guillaume ‘Gee’ Schmidt. Beiden speelden een belangrijke rol in de Nederlandse hiphop- en uitgaansgemeenschap in de jaren 90 en begin 2000 – Edson als DJ en Gee als MC en gastheer van evenementen. Het muziekbewuste paar had ook een gedeelde obsessie met het internationaal jagen op sneakers en platen. Ze merkten al snel dat ze een gestage aanvoer van uitrusting meenamen van hun reizen, terug naar huis naar hun gemeenschap in Amsterdam, die natuurlijk uitgroeide tot een zakelijk partnerschap.
Voordat ze het wisten, begon de vraag te groeien en was een cult-favoriet merk geboren. Tegenwoordig is Patta een van de weinige internationaal gerespecteerde streetwear-merken in zwarte handen en bestaat het uit een kledinglijn, Patta Soundsystem, Patta Running Team en, meest recentelijk, de Patta Foundation die zich richt op culturele educatie voor jongeren. Het merk is vernoemd naar een slangterm voor ‘schoen’ – een knipoog naar het Surinaamse erfgoed van de oprichters. Patta is een creatieve familie in de kern en moedigt inspirerende samenwerkingen, culturele cross-overs en onconventionele vormen aan. Het succes wordt groter dan Edson en Guillaume ooit hadden durven dromen. Een nieuwe winkel opent en niet alleen liefhebbers maar ook internationale merken staan in de rij. Er worden pop-up stores geopend in London, Seoul en Tokio. De internationale doorbraak is een feit.
THE NEW ORIGINALS
The New Originals begon in 2011 als een hechte vriendengroep die een blog runt om de interesse in mode, design en muziek te delen en te cureren. TNO begon naam te maken in het Amsterdamse uitgaansleven door onder het pseudoniem TNO SoundSystem feesten te geven op de beruchte podia. Officieel opgericht in 2015 door Rizky Lasahido, Maru Asmellash en Eben Badu, TNO, is sindsdien uitgegroeid tot een volwaardig merk. THE NEW ORIGINALS (est. 2015 Amsterdam) maakt performance kleding voor creatievelingen. Zij streven ernaar om duurzame en duurzame kleding te maken die de nadruk legt op iemands individualiteit. Zij geloven dat door out of the box te denken. Iedereen, ongeacht zijn of haar achtergrond, zijn creatieve potentieel kan vinden en tot bloei kan komen.
‘Out of the box denken’ wordt door hun gedefinieerd als divergerend en grenzeloos denken. “We willen bruggen bouwen tussen verschillende contexten en achtergronden en tegelijkertijd een platform bieden voor creativiteit.”
Het 9-Dots-logo stelt een doos voor, verwijzend naar een oud raadsel. De puzzel stelt de uitdaging voor om alle 9-punten te verbinden met 4 rechte lijnen. Om deze puzzel op te lossen, hoef je alleen maar “Think out of the Box” te doen, dit is het motto en de geest geworden waaronder we opereren!