Laatste nieuws: Releases van vandaag!

Beauty Body Fan Fiction Fashion Lifestyle

Tips voor de eerste keer de sportschool in

Yeah wat goed! Je hebt de stap genomen om een abonnement op een sportschool te nemen! Let’s go girl! Maar shit, wat moet je allemaal doen voordat je de eerste keer hier gaat sporten? Lees in dit artikel alle tips die je nodig hebt als je voor de eerste keer de sportschool ingaat! 

Zoek een sportschool die bij jou past 

Als je nog geen sportschool hebt uitgekozen is het handig om vooraf binnen te kijken bij verschillende sportscholen en te vragen naar alle mogelijkheden. Wat zijn de abonnementen die zij aanbieden? Maakt de sportschool gebruik van begeleiding die rondloopt, waar jij je vragen aan kan stellen en die een sportschema op maat voor je maakt? Zijn er groepslessen die je bij kan wonen? Wat voor mensen lopen er rond in de sportschool, zou jij je hier vrij en veilig bij voelen? Hoe is de algemene sfeer in de sportschool? Het is onwijs belangrijk dat jij je fijn in de sportschool voelt en vrij voelt om jouw oefeningen uit te voeren. 

Proefles 

Om je meer in de sportschool te verdiepen kun je gebruik maken van een proefles, mocht de sportschool deze aanbieden. Zo’n les is vaak tegenover een kleine vergoeding. Sommige sportscholen bieden een proefles zelfs gratis aan. Na deze eerste les kun je een keuze maken of je jouw spieren in deze sportschool verder wil trainen. 

Wat wil je bereiken? 

Wanneer je voor de eerste keer naar de sportschool gaat, is het belangrijk dat je voor jezelf weet wat je wil gaan trainen. Denk hier vooraf al even aan, zodat je dit niet hoeft te bedenken wanneer iemand dit aan je vraagt. Ook kun je hierdoor vooraf oefeningen opzoeken en fitnessapparaten hieraan koppelen. Vaak hebben sportscholen instructeurs rondlopen. Hier kun je altijd tips en oefeningen aan vragen als je het even niet meer weet. 

Vindt een sportmaatje

Vind je het lastig om motivatie te vinden en jezelf ertoe te zetten om daadwerkelijk te gaan sporten in de sportschool? Zorg dan dat je een sportmaatje vindt! Hoe leuk is het om elkaar te motiveren wanneer de ander geen zin heeft en andersom. Ook is het een stuk gezelliger om met zijn 2en te gaan, waardoor de tijd een stuk sneller gaat! Maar let op dat het niet té gezellig wordt, hahaha… 

Outfitcheck 

Zorg dat je een fijne outfit aanhebt tijdens het sporten. Dit maakt het sporten al een stuk minder saai. Koop bijvoorbeeld een leuke sportlegging met een bijpassende top. Kijk vooraf even in de spiegel of de sportlegging niet doorschijnt. Het is natuurlijk niet heel fijn als jij een perfecte squat aan het doen bent en je roze string schijnt hier doorheen. Ook is het dragen van een sport-bh erg fijn in de sportschool. Deze zorgt voor goede ondersteuning tijdens het bewegen, want weer voorkomt dat je pijn krijgt aan je borsten. Tegenwoordig heb je ze in superleuke printen en motiefjes.

Draag goede sportschoenen

Het is erg belangrijk om goede, ondersteunende sportschoenen te dragen in de sportschool. Het voorkomt een blessure aan je voeten en pijnlijke blaren. Laat iemand met verstand de sportschoen voor jou uitzoeken. Dit kun je doen in een sportwinkel. De schoen moet comfortabel zitten. Zorg dus dat de schoen; niet te klein is, aansluit op de enkel en geschikt is voor de sportschool. 

Groepslessen 

Mocht jouw sportschool groepslessen aanbieden, is dit zeker iets om aan te raden! Door mee te doen aan een groepsles sport je onbewust harder. Je geeft minder snel op omdat je met meerderen mensen aan het sporten bent en je jezelf niet wil laten kennen. Ook motiveert de instructeur je enorm tijdens een groepsles. Daarnaast is het ook enorm gezellig om met meerdere mensen te sporten. 

Neem een handdoekje mee

In sommige sportscholen is het verplicht, in andere nog niet. Toch raden wij jou aan om een handdoekje mee te nemen tijdens het sporten. Deze kun je op de fitness apparaten leggen waardoor je altijd “schoon” sport. Je hoeft niet op onderdelen te zitten, waarop anderen wellicht heel erg op hebben gezweet. Toch wel een fijn gevoel. 

Stay hydrated 

Zorg dat je altijd een bidon of een flesje water bij je hebt in de sportschool. Heel erg lekker als je veel hebt gezweet en je naar vocht lichaam snakt. 

Warming up & Cooling down 

Om spierpijn te voorkomen is het belangrijk om vooraf een korte warming up te doen en na afloop een cooling down. Met een warming up maak je je spieren warm. Hierdoor voorkom je een blessure tijdens het sporten. Een Cooling down zorgt ervoor dat je minder spierpijn zal hebben de volgende dag. 

Zo, nu ben jij klaar om de sportschool te betreden! Hopelijk gaat het helemaal zoals je in gedachten had en heb je binnenkort de summer body waarvoor je zo hard hebt getraind. Heel veel succes!! 

Reageren

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Reacties

Nog geen reacties

Soortgelijke berichten