Laatste nieuws: Jake Paul ontkent aanranding

Beauty Body Fan Fiction Fashion Lifestyle

Workouts voor thuis

We willen allemaal fit zijn voordat we straks allemaal de zomer in gaan, maar een sportschool is niet altijd te betalen of is niet bij je in de buurt. Daarom hebben wij de perfecte workouts voor je gevonden die je makkelijk thuis kunt doen. Je hebt er alleen een beetje ruimte voor nodig. 

De eerste workout is planken. Je kunt dit overal doen en je hebt er niets voor nodig. Planken is goed voor je hele lichaam. Je zet vooral je bovenbenen en  bovenarmen in, maar ook heel goed voor je buik- en bilspieren. Planken is niet heel moeilijk. Je gaat eerst op je buik liggen. Vervolgens plaats je je ellebogen onder je schouders en zet je je tegen op de vloer. Druk je lichaam omhoog. Je steunt op je onderarmen en je tenen. Probeer je lichaam zo recht mogelijk te maken. Vraag desnoods of je vader of moeder wil helpen. Het helpt ook als je naar de plek tussen je handen kijkt. 

Squatten is de tweede workout. Ook deze is heel erg goed voor je kont en je beenspieren. Squatten doe je als volgt: plaats je voeten op schouderbreedte op de grond. Ga door je knieën alsof je op een stoel gaat zitten en “sta” vervolgens weer op. Dit herhaal je net zolang je het vol kan houden. Zorg er wel voor dat je rug recht is. 

De laatste goede workout is crunches. Hiermee train je ook je buikspieren. Als je crunches wilt doen ga je op de grond liggen en trek je je knieën naar je buik toe. Vervolgens leg je je handen achter je hoofd. Breng nu alleen je hoofd en schouders van de grond. 

Staat het zweet jou al op je voorhoofd? Ja? Mooi! Dan ben je goed op weg. Het leuke is natuurlijk om het samen met iemand te doen, daar wordt je zelf ook gemotiveerder van en het is gezellig! Dus trommel je maatje op en ga aan de slag!

Reageren

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Reacties

Nog geen reacties

Soortgelijke berichten