Laatste nieuws: Het vierde seizoen van Never Have I Ever

Beauty Body Celebs entertainment Fashion Lifestyle

Hoe krijg je meer zelfvertrouwen?

Bijna iedereen is onzeker. De meesten zijn onzeker over hun lichaam of trekken zich heel erg aan hoe andere mensen over hen denken. Toch is dit nergens voor nodig, want iedereen is mooi op zijn of haar eigen manier! In dit artikel geven we wat tips om je zelfvertrouwen te boosten.

1 Niemand is perfect

Wat is ‘het perfecte lichaam’ eigenlijk? Iedereen heeft een andere visie van een perfect lichaam en dat is oke. Wij geloven dat iedereen mooi is op hun eigen manier. Het is belangrijk om jezelf niet te vergelijken met de supermodellen die de media tonen. Zelfs supermodellen zijn onzeker, want ook zij vergelijken zich met andere modellen. “Zij heeft een mooiere neus, zij heeft strakkere billen, zij heeft langere benen.” Daarnaast moet je jezelf niet vergelijken met anderen, hier word je namelijk ook onzeker van. Het is belangrijk om te weten dat niemand perfect is en dat jij mooi bent zoals je bent!

2. Probeer te lachen, ook al voel je je minder goed

Het is moeilijk om te lachen wanneer je je niet fijn voelt, maar toch is dit een belangrijke tip. Het is wetenschappelijk bewezen dat je je beter gaat voelen wanneer je lacht. Je hersenen hebben namelijk in de gaten dat je lacht en dit brengen zij in verband met een positieve stemming. Ook komt het stofje endorfine vrij, wat zorgt voor een gelukkig en blij gevoel.

3. Maak een lijstje met jouw kwaliteiten

Door jouw kwaliteiten op een rijtje te zetten, word je bewust van de dingen die jij allemaal kunt! Ook kun je op dit lijstje terugvallen wanneer je je verdrietig voelt. Lees het lijstje door en herinner jezelf eraan dat je het waard bent!

4. Ga voor de spiegel staan en zeg: “Ik ben goed zoals ik ben”

Het kan confronterend zijn om voor de spiegel te staan en jezelf aan te kijken, maar dit is een stap naar zelfacceptatie. Wanneer je het lastig vindt om voor de spiegel te gaan staan, probeer je hier eerst comfortabel bij te voelen. Daarna ga je er met een rustig gevoel voor staan en herhaal je de volgende zin een aantal keer: “Ik ben goed zoals ik ben.” Probeer dit elke dag te doen om zo meer zelfvertrouwen te krijgen.

5. Probeer jezelf te leren accepteren zoals je bent

Dit is heel moeilijk, maar wanneer dit je is gelukt, voel je je rustiger en meer op je gemak. Maak je geen zorgen als dit niet meteen lukt, dit heeft namelijk tijd nodig. Maar onthoud altijd, jij bent goed zoals je bent!

Reageren

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Reacties

Nog geen reacties

Soortgelijke berichten